Friday, November 21, 2008

Tag : My workstation

Dah lama tak update...banyak nak cerita tapi malas nak tulis.

Aku sahut tag dari Sya.





Ini pandangan dari dalam ofis aku. Di bahagian kiri lorong itu terdapat 3 workstations untuk staff yang lain serta terdapat 6 lagi bilik untuk kesemua loyar. Ofis bos di sebelah kiri aku. Di sebelah kanan adalah shelvings untuk beratus malah beribu files yang terdapat di sini. Setiap kali orang melangkah masuk, aku akan dapat melihat dari jauh walaupun bukan aku yang membuka pintu masuk. Kat ofis aku ni, orang luar tidak boleh masuk melainkan setelah menekan buzzer kat luar dan mujur itu bukan tugas ku...he...he....Pokok di hadapan aku ni di jaga rapi oleh bos. Dia siap letak baja dan godeh-godeh tanah kat pasu tu...aku tukang siram jer...



Yang ini di bahagian kiri workstation aku. meja aku adalah semi persegi ke kiri. Kat dinding terdapat gambar puteri-puteri aku dan juga gambar family. Teddy bear hijau tu di hadiahkan oleh sorang loyar dari Brazil tahun lalu ketika dia ditugaskan selama sebulan disini. Oleh kerana aku peminat bunga matahari dan rose...jadi terdapat lah berbagai motif bunga matahari dan rose di ofis aku ini...semua cenderahati di beri orang...Aku juga peminat No. 1 warna Pink...so banyak le yang pink di sana sini...


Ini gambar arah aku jika menghadap PC. Steel cabinet di depan aku ini terdapat berbagai file rahsia dan sulit staff aku di sini. Kunci nya hanya ada pada ku dan bos sahaja..dan segala macam khazanah kepunyaan bos. Jam ala biola ni di beri padaku oleh seorang remaja melayu perempuan - tak ingat namanya yang bekerja secara kontrak di sini beberapa tahun yang lalu. Dan oleh kerana aku ni alah kucing...so aku pelihara seekor kucing yang tak bernyawa tapi sungguh cantik dan anggun yang ku namakan PRINCESS - ala kucing yang terdapat dalam drama Korea - Fantasy Couple...



10 comments:

tulipurple said...

meriah gak ofis sis ni...takde tingkap utk outside virew ke sis.
p/s:dpt syg bygkan mcmana aritu sis lari2 anak dr pintu masuk ke meja sis ngan tak berkasut ari itew..hehe

Mulan said...

waaahhh.. very neat & tidy..

opis saya penuh periuk & belanga..!!

Sya said...

Nora hampir sama aje opis kita, atas cab depan tempat letak segala cenderamata.. penuh gambo anak tpt printer, tepon.. sejiwa weh

Kak Elle said...

Macam ku kenal gambar family kat dinding tu ek?

Nora compared to my sickbay workstation mesti I kalah lah....

zino said...

cantik nya workstation.. baru seronok nak kerja... tapi memang jauh beza kalau nak compare tempat zino ni hehe..

Norabella said...

Tulip, mmg takde tingkap. Sebab kedudukan di tengah-tengah. Boleh bayangkan macamana akak lari-lari haritu..he..he..

Norabella said...

Mulan,

Ni waktu pagi sebelum start keja...mmg lah neat..

Eh...ofis kita kat rumah pun penuh periuk belanga...my favourite place tu...

Norabella said...

Sya, tu lah masa hari tu I tengok gambar kat your blog..I terkejut...sama jer citarasa eh..macam di plan bersama...

Norabella said...

Kak Elle, tentulah you kenal sebab you yang make up kan gambar tu..

Takde yang menang kalah kak...Ini semua secara kebetulan dan bergantung kepada kerjaya memasing.

Norabella said...

Zino, meja orang pompan memang beginikan? Salah satu hobi Nora kat ofis sini ialah..apabila salah satu loyar kat sini outstation, Nora akan kemas dan bersihkan ofis mereka..biar sedap mata memandang..Tapi kan.. yang paling berselerak ialah ofis loyar pompan...aduhai..macam tempat kucing beranak!...ha..ha..