Monday, September 15, 2008

Iftar hujung minggu

Hari Sabtu merupakan hari yang begitu malas buat ku. Malas kerana dah naik syok dengan aturan alt sat off ni. Sabtu itu hanya ada tiga orang sahaja termasuk Bos aku di ofis. Yang lain semuanya group Odd Week dan staf lain yang dalam Even Week seperti aku samada outstation ataupun cuti. Seriously if datang kerja pun tak tau apa yang nak di buat..takde mood langsung nak kerja.

Sabtu itu, aku masak ikan kerisi cili api buat berbuka. Tak ada menu special sebab asyik makan mee jer sejak beberapa hari lalu. Tetapi ada lah buat sedikit kuih lompang untuk Kak Elle yang called aku suruh Natasha datang ke rumahnya petang itu.


Ini lah laksa Johor kak Elle. Sedap! Hubby suka kari udang nya dan Natasha minat kat ayam sambal tu..

Selepas berbuka, aku, hubby dan Natasha ke Geylang. Natasha masih mencari sepasang baju dan kasut buat raya. Minggu mendatang..aku dah malas nak keluar mencari sebab akan sibuk buat kuih raya. Syukur alhamdullilah. Misi mencari baju raya buat Natasha selesai secepat mungkin. Ramai sungguh orang di kawasan TKC tu. Setelah puas berjalan, kami duduk di gerai mama tepi jalan kat Joo Chiat Complex dan aku apa lagi....


NBK /Shahrul....Ini dia murtabak yang akak idamkan..at S$5.00 makan sorang pun tak habis. Tapau lagi sebab hubby tak nak makan. Natasha order

Soup Kambing with roti tetapi aku yang habis kan...sebab dia juga order Mee Kuah mamak.
Hari Ahad semalam, si Nur cuti. So aku bangun pagi keluar untuk mencari bahan-bahan membuat kuih raya. Syukur hampir kesemuanya ada. Semenjak Phoon Huat tutup cawangannya kat Sembawang MRT, aku rasa malas nak pergi kat cawangan yang lain kat Jurong East tu. So beli lah ala kadar di kedai kat rumah aku tu.
Aku tersedar dari tidur petang itu ketika hubby kejut sebab ada orang called handphone aku. Aku terus bangun dan mulakan misi memasak petang itu. Si Nur called tanya samada aku nak kirim apa-apa dari Geylang..tetapi takde apa yang nak ku pesan. So menu berbuka petang itu



Ikan sagai masak singgang with bende. Dah lama tak makan. Dan yang ini...




Ayam goreng cili ala Kak Elle. Natasha loves it!

3 comments:

Kak Elle said...

nora u bertiga aje ke yg lain2 kemana?..hehe ..masakan sepoi aje tu tapi udang tu mmg my feberet hantu udang katakan..tapi mlm tu tak mkn bab makan laksa dah kenyang.

oh dah cuba ayam erlada tu yekena guna fresh red cili baru cantik warna nya.

Norabella said...

Kak Elle, weekends kan Nadia at Pizza Hut's JP. Nur & Bella ada berbuka sama cuma masa gi Geylang tu, they tak ikut.

Sya said...

wah... lapar le pulak tengahari ni.. Kecur melihat itu murtabak... nyam nyam nyam


Nora sya pun dah beli brg buat kueh semalam.. minggu ni kena siapkan sebab aiman nak bawa ke sana.