Tuesday, September 09, 2008

Rezeki - Ramadhan ke 9

Syukur alhamdullillah. Banyak pulak rezeki untuk berbuka puasa harini.

Sebenarnya niat hati nak stay back kat ofis harini untuk ganti alt sat off tu...tetapi memandangkan anak-anak balik lewat, tak de yang nak jemput Nabella yang diberi kelonggaran pulang satu session lebih awal di bulan puasa ni, aku tangguh. Nur dah siap masak asam pedas ikan pari dengan sayur petola masak air untuk berbuka harini. Dia juga sempat merebus kacang hijau untuk di buat bubur. Dalam perjalanan pulang, terlihat gerai-gerai yang menjual durian..fuh..apalagi...aku beli 3 paket untuk di bawa pulang. Ini lah hasilnya..


Bubur kacang durian...


Dan Nadia yang singgah di bazar Ramadhan kat Causeway Point-Woodlands belikan aku Nasi Ayam Penyet..at the price of S$4.50 - boleh lah..tapi nasi nya terlalu banyak.

Cendol Soya dan redbean pancake dari Mr Bean - di beli oleh Natasha...he.he.. macam sama je dari blog kak Elle eh?


Pulut serunding - juga dari bazar Ramadhan....manis sikit serundingnya.
Aku memang jarang membeli makanan dari mana-mana bazar Ramadhan. Bukan apa, di samping harga yang di jual terlalu mahal, kekadang makanan tu bila tiba waktu berbuka dah nak basi. Tak berbaloi rasanya. Sebab itu seboleh-bolehnya aku lebih suka memasak dari membeli. Hanya mungkin sekali-sekala sahaja, itu pun jika ada permintaan dari anak-anak. Lagi pun sebanyak mana lah yang kita boleh makan di waktu berbuka? Anak-anak ku pula tidak makan sahur, hanya minum secawan teh panas sahaja. Begitu juga aku dan suami. Kami memang tak boleh makan di awal pagi tetapi kami pastikan makan sedikit sebelum tidur. Memanglah di galakkan untuk bersahur tapi tak boleh masuk. Cuma Nabella sahaja yang aku galakkan bersahur sebab dia masih terlalu kecil pada pandangan mata dan lagi sekuat mana lah kudrat anak bungsu ku yang kurus tinggi itu...he..he.
Eh...tertiba teringin nak makan murtabak ....alah..ni gara-gara baca blog si NBK tu ler...

8 comments:

Kak Elle said...

Wah Nora banyak nya makanan nak sikit?hehe...
Rajin Nadia ke causeway point tu saya setuju tentang barangan di bzaar tu pasal pernah terkena dulu beli bubur dan mee bila nak makan rasa dah lain...hmmmmm ... harga skg pun dah naik nampak nya..tu lah saya makan recycle pun takpe.

aNIe said...

Nora akak pun jarang ke bazar ramadhan...bersesak dengan orang tu yang malas tu. Kalau pergi pun selalunya cik abang akak je yang membeli...dia beli kuih muih...tapi akak jarang makan kuih2...selalunya berbuka dengan nasi atau mee aje...

NBK466 said...

Kok gue yg bersalah...den takde pun letak gambar murtabak seperti diatas..he..he.he..

Sya said...

Nora . sya ni dpt aje resepi ayam penyet tapi lom buat lagik.. air tu npk menyelerakan

Norabella said...

Kak Elle, Nadia tu on the way back from ITE, dia singgah le kat bazar tu.

Norabella said...

Kak Ani, anak-anak bila time berbuka tak lah cerewet makan. Kita pun selalu berbuka segala macam mee & nasi

Norabella said...

Sahrul..mmg le tak de gambar..tapi asyik bercerita tentang murtabak...kita pun teringat le..

Norabella said...

Sya..nasi ayam penyet ni resepi ada berbagai versi...

Soya cendol tu mmg sedap.