Saturday, September 13, 2008

Jalan ke Syurga / menu berbuka


Aku tahu aku terlewat....tetapi dah puas aku cari online video tentang drama korea ini - Stairways to Heaven....mungkin adik ku Noni ada dvd nya yang boleh aku pinjam....he..he
Bila berbual dengan Kak Elle pagi tadi, dia sempat bercerita serba sedikit tentang drama popular Korea ini kerana aku terlepas menonton 10 episodes pertama drama ini yang sedang di ulang tayang kat Channel U. Dah banyak review yang aku baca tentang drama ini..rasanya hebat juga. Kak Elle sempat pesan...sedia tissue...:)


Inilah juadah berbuka untuk kami sekeluarga semalam. Roti Kirai dengan kari kepak ayam dan salad telur. Setibanya aku di rumah aku terus membancuh adunan roti kirai ini dan Nur yang mengirainya...he..he...dah expert...tak yah nak di ajar lagi.


Salad timun dan telur.

Kari kepak ayam.




Yang ini juadah berbuka untuk hari Khamis. Mee goreng sempoi...dan




Bisteak tulang rusuk. Sebenarnya aku suruh Nur beli tulang sum-sum. Entah kenapa si penjual tu macam tak kasi Nur beli tulang sum-sum kerana mungkin nak lakukan tulang rusuk. Sebab ini bukan kali pertama Nur cuba di kelentong...dah acapkali. Nanti dia..this sunday aku akan ke pasar dan tanya...

Dah buat persiapan Raya? Aku memang tak de apa banyak yang hendak disiapkan sebab semua akan aku kitar semula, pakai yang tahun lepas. Mungkin dalam masa 2-3 hari ni dah nak start buat kuih raya. Sabtu depan kena kerja sebab semalam bos dah minta aku datang sebab ada project delivery..ceh..rugi my alt sat off...tetapi ....tak kan nak kata TAK NAK....terpaksa lah ku turutkan perintah...he..he..
Selamat berhujung minggu...

6 comments:

Kak Elle said...

roti kirai tu ada lagi tak?...minggu depan nak buat lah:)

betul Nora STH ni sungguh sedeh cerita ni saya tak miss ..ni bulan puasa saya dapat balik siang bolih sempat lah tengok juga ulang tayang nya.

aNIe said...

Nora...sedapnya menu berbuka...bistik tulang rusuk tu nampak sedap...

Eh!! Lom abis demam drama korea lagik ke...heheheh...orang dah nak raya Nora...ramai tgh demam shopping pulak...

Selamat membuat kuih raya...akak beli aje...

Abahnajwa said...

Kak Nora...

Wahhh..bestnya menuuuu.. Kak Nora..Kak Sya..Kak Anie..Kak Elle...Semua hantu drama Korea..hahahaha...so raya ni atas meja buat kuih sampul DVD drama korea jer kak..Buat ala2 buffet..kikikiki

Norabella said...

Kak Elle, nak tengok hari2 rasanya lambat...maybe cari DVD nya jer lah...he..he

Norabella said...

Kak Anie...raya raya jugak lah. Tapi dah drama tu kat depan mata..tengok jer lah..he..he.

Harini baru Nora start buat kuih raya...

Norabella said...

Zali...hep! Biasa dia! Mana ada kuih dvd drama korea...Em....tapi akan ku gubah sebuah resepi kuih ala korea ...